tisdag 24 augusti 2010

Tisdag v.34

Nu har det tagit allt för lång tid för mig att skriva ett nytt inlägg igen... fy på dig Ida!
Jaja kan bara försöka bli bättre på det och det ska jag.

Måste bara skriva om denna mattan jag hittade när jag googlade efter en annan matta.
Den hade passat perfekt hos mig, jag som ääääälskar dalahästar (eller hästar överlag). Kommer från Regnbågen och gjordes först till utställdningen Slöjdsommar på Liljevalchs konsthall 1992. Kostar 13 000kr plus moms...
Eller denna lampan
Såg den på en bar i Zermatt och blev förälskad. Den har även varit med i ett Ugly Betty avsnitt. Den finns på inred.se för 53 000kr... Den är stor som en riktig häst så jag vet egentligen inte om den hade fått plats hemma hos mig, jo i en box i stallet men där vill man inte ha den.

Blir jag rik nån gång och flyttar till ett slott så ska jag köpa mig både mattan och lampan!

Jag har haft fortsatt dataproblem, min stationära hemmadator har kraschat så den ska på service. Som tur är har vi lyckats spara alla filer, jag måste bli bättre på att göra back ups!
Började drömma om en MacBook på söndag fm, söndag kväll slutade min PC att funka... jag anar att PC gjorde detta för att straffa mig för att jag kollade upp ett annat system.
xoxo

1 kommentar:

Utopia sa...

Ja, välj en Mac :) Men Ida, vad ska du med en lampa stor som en häst till :) Bara du som vill ha en sådan. Hoppas vi ses snart. Kram