torsdag 27 januari 2011

Torsdag v.4

Oj vad jag fryser, det är inte så kallt egentligen men blev lite nerkyld när jag var i ridhuset med Happy. Happy som nog tyckte det var ganska roligt att vara iväg för hon bockade och hade sig när det var dags för galopp. Då är man så där lagom kaxig.

Nu ligger jag under två täcken och försöker få upp värmen. Låren börjar äntligen tina.

Råkade slå på norsk TV3 tidigare och stötte där på en gammal favorit, Hans-Petter Buraas. Han är visst med i Landskampen som visas på tv just nu. Det var trevligt, väcker lite minnen från 1998 när mitt intresse för alpin skidåkning startades av en rödhårig norrman i Nagano. Visst hade jag varit intresserad av alpint, Pirmin Zurbriggen var en tidig favorit. Detta var nån gång i mitten av 80-talet och jag tror att det var namnet som fastnade hos en ung Ida.

Men på denna tiden och ganska många år framåt var det längd som var favoritsporten att titta på, på tv. Vid tillfällen hade jag till och med egen klocka och tog mellantider och höll ställningarna via egenhändigt gjorda protokoll.

Tillbaka till Burre, så här såg han ut 1998
Och ungefär så här ser han ut nu, antagligen lite mindre photoshopad till vardags. Och enligt tv ganska mycket längre hår. Ni får kolla själva om ni undrar

Inga kommentarer: