torsdag 29 september 2011

Torsdag v.39#2

I förra veckan fick jag besök av min rörmokare, som även är min kusin. Vi har haft problem med vattentrycket de senaste månaderna. Till sist var det så illa att när man spolat på toaletten kunde man inte få ut vatten ur kranen för att tvätta händerna, så det gällde att planera förfarandet dvs tvätta händerna innan man spolat...

Det var i alla fall en plastgrej som gått sönder i filtret som gjort att det inte backspolat och därmed var jätte smutsigt. Peppar peppar så slipper vi nog byta filtermassa bara vi backspolar lite oftare. För det har nog inte gjorts på ett bra tag, så när vi nu gjorde det såg vattnet ut som Guinness vid första körningen... Nu ser det mer ut som en tunn, utspädd lager och förhoppningsvis om nån spolning som vodka.

I alla fall så berättade min rörmokare att hans kollega hade brutit båtbenet i handen och var sjukskriven i 12 veckor. Det fick mig att tänka på en sak som hände mig på mellanstadiet.
Jag har väl alltid varit en liten plugghäst (dock inte alltid synts i betygen) som gärna vill slänga mig med lite extra kunskap. Det var det jag gjorde en gång på mellanstadiet med just detta ben.
Vi hade prov på olika ben i kroppen och jag skrev ner båtben, som jag hade läst om i pappas bok om idrottsskador. Provet kom tillbaka och jag fick till min förtvivlan fel på benet. Dock blev jag inte helt nedslagen utan tog med mig boken dagen efter och visade för fröken att visst fanns där ett ben i handen som heter båtben. Triumferande gick jag sen där ifrån med ett rätt till på provet.

Intresseklubben kanske antecknar men det är en liten anekdot om mitt liv.

Inga kommentarer: