lördag 17 juli 2010

Lördag v.28

Jag är lite irriterad över en sak, att Martin Stenmark har gjort en cover på Keanes Everybody’s changing. Nu kommer säkert många tro att ”oj vilken bra låt Martin gjort” utan att veta om att originalet är så mycket bättre. Jag har inget emot covers egentligen, men denna gillade jag inte. Så här låter originalet i alla fall, tusen gånger bättre även om Martin inte gjort så stora ändringar i sin version. http://www.youtube.com/watch?v=fjdBVGEcp4Q Enjoy!

En annan sak som jag tänkt på är att jag vill ha längre semester!! Tre veckor är inget, snart ska jag tillbaka till kontoret och slita häcken av mig. Vill inte!!! Man vänjer sig lätt vid att vara ledig. Och nu är det ända till jul innan man får vara ledig igen.

Igår var vi ute och cyklade en runda, vårt eget lilla Tour de France, vi hann med 5 bergsetapper, 2 stadsetapper och 2 strandetapper. Var ute i ca 3 timmar. Jag har alltid varit lite frågandes inför folk som cyklar en massa på semestern men det var jättetrevligt. Kan tänka mig att göra om det nån gång. Fast jag gillar ju att cykla hemma också så egentligen är det kanske inte så konstigt.

Idag är det sista dagen här, imorgon bär det av hemåt igen. Ska både bli skönt och inte så roligt. Här är man ju iväg från verkligheten och bara chillar. Men sen är det alltid skönt att vara hemma.

Nu dags för frukost, nybakad baguette så klart :)

Inga kommentarer: