måndag 12 juli 2010

måndag v.28

Jag har varit lite busy den senaste tiden så jag har inte hunnit skriva så mycket som jag velat. Den första veckan på semestern är nu avklarad. Den spenderades i stallet där det tvättades och målades. En ny grå färg blev det och om jag får säga det själv blev det jävligt snyggt!

Annars har det varit lite bad, lördag och söndag spenderades på Gröningen i Helsingborg. Riktigt najs, jag kan vara lite anti sandstrand ibland för det blir sand över allt och det slapp man på Gröningen. Så jag åker nog dit fler gånger om vädret tillåter.

Har varit en del i Helsingborg sen jag gick på semester torsdagen den 1e juli. Torsdag (fotboll, Statena – Vittsjö 0-1 L ), fredag (shopping och lunch med T), Gröningen lör + sön (sol och bad), tisdag (dinner and a movie, haket + Eclipse), fredag (väla sen utgång). Var på väg dit i lördags också men klockan blev för mycket.

Nu när den andra semesterveckan börjat har jag åkt iväg på lite äventyr, det involverar sol och bad. Riktigt mycket sol känns det som. Termometern visade 33 grader i skuggan igår eftermiddag och 28 när jag gick upp vid 8:30 idag… Satt igår rakt upp och ner kl 23.30 och svetten bara rann på kroppen utan att jag gjorde nåt… Men jag acklimatiserar väl mig snart, kanske när det är dags att åka hem. Har varit roligt sällskap sen jag kom hit också, sov 4 timmar igår efter installationen i lägenheten och sov sen till 8:30 (vilket är ovanligt för mig). Tror jag behöver denna semestern, visste inte vilket husnummer och postnr jag bodde på igår, är det tecken på övertryck i hjärnan?

Igår var vi ute och åt på en bar som visade VM-finalen, massor av holländare var där och en hel del spanjorer visade det sig när slutsignalen löd. Riktigt trevligt, det kändes nästan som om man var på plats.
Kulting har gjort come back nu när euro-börsen åkte fram igen.
Träffade en annan favorit på Ica hemma, Torres. Han kör lite krigsmålning så här i afrikatider.

Inga kommentarer: