tisdag 26 oktober 2010

tisdag v. 43 #2

I dag har jag gjort nått som jag inte gjort på länge, ätit havregrynsgröt till frukost. Så gott det var! Fattar inte varför jag hållt upp så länge, det tar ju inte så lång tid att göra det.
Så hädan efter ska jag försöka göra gröt var morgon, på veckodagarna i alla fall.

Idag blev det en äggmacka till morgonfikat på jobbet också, så jag har inte känt någon extrem hunger som jag brukar kunna göra annars.


Blir lite kameratömning nu, har ju under tiden jag inte bloggat ändå tänkt på inlägg och tagit lite kort till dem.
I torsdags när vi körde hem från Rögle så vräkte snön ner när vi närmade oss hemmet. Det låg på träden och såg allmänt juligt ut, jag hade världens leende på läpparna hela vägen hem (jag var nog den enda) Tyvärr så kunde jag inte fota det för mobilkameran klarade inte av de förhållandena. Men så här såg det i alla fall ut på trappen när vi kom hem.
Dagen efter såg det ut så här på lunchen, lite kontrast :)


Den senaste tiden har jag spenderat ganska mycket tid framför tvn, har börjat titta på Entourage igen. Jag älskar den serien och fattar inte varför jag gjorde uppehåll. Nu är jag i alla fall snart ikapp. Så efter det är det bara att ta tag i Gossip Girl, True Blood och How to make it in America också.
Annars har jag spenderat en hel del tid med min nya kompis, Sverigetvätten. Min nya hästtvättmaskin, eller hästsakstvättmaskin rättare sagt. Skönt att kunna tvätta tunnare täcken och schabrak hemma. Nu har jag bara ett av de täckena som ligger på den kvar att tvätta. Sen så kan det bli höst och rusk utan problem, för då har jag rena täcken till Chippen och Happy


Kanske inte världens roligaste inlägg men ett inlägg i alla fall

1 kommentar:

Utopia sa...

Åh, alltid lika roligt när du skriver. Jag kikar in varje dag :) Ska bli så roligt att ses snart. Kram