lördag 13 november 2010

Lördag v.45

Så nu har domedagen kommit, eller nu tog jag kanske i lite. Inte riktigt domedagen men idag ska vi se om jag kan vara en ledare i det privata också. Jag ska vara tävlingsledare för första gången denna helgen. Det har varit en del klagomål på den tidigare tävlingsledaren så det gäller att visa att jag är stöpt i en annan form och gör det bättre. Saken är den att jag har kommit in i det lite sent och jag vet inte vilka folk är, så det är svårt att kunna kontakta dem för hjälp. Sen så vet jag inte riktigt allt som görs, då jag annars bara brukar sitta i domartornet eller sekretariatet.
Så idag är det upp till bevis, men det går säkert bra. Läget verkar vara under kontroll i alla fall.
Jag lär springa rumpan av mig men det har jag förväntat mig.

Igår kväll var jag en snabbvisit på årets PSK-fest, eller gala som de kallade det. Där var egentligen bara en person som hade tagit fäste på det där med gala, hon hade en frisyr som kunde gömma en mindre fågelfamilj och två, tre kläckningsstationer. Hon lyckades ialla fall för hon var "the talk of the town", sen kan man ju tycka vad man vill. Personligen så hade jag sagt ok till en sån frissa om man skulle gått på en filmpremiär i Hollywood eller möjligtvis ett bröllop men inte en klubbfest i lokala city center.

Det var en trevlig fest i alla fall, många glada människor - vissa kanske liiite för glada, vilket de kommer att känna av idag. Det var dans till Floridos, självklart dansband så här i dansbandskampstider. Jag försökte mig på att dansa, det gick bra när jag fick föra men när jag skulle följa med så gick det inget vidare, till och med taktkänslan försvann. Jag får träna på att bara dansa med och inte tvunget föra...

Så nu är det till att ladda upp med en riktig frukost så att man är på topp hela dagen, för det lär behövas. Räknar inte med att vara hemma förrän vid 19-tiden ikväll. Och då ska jag försöka orka rida en häst så att jag själv kan vara med nästa gång det är tävling.

see you later alligator

Inga kommentarer: