onsdag 10 november 2010

onsdag v.45

Idag har jag tänkt att vara i tid till jobbet. Det har varit nästintill en omöjlighet den senaste tiden, jag har varit så morgontrött. Eller egentligen så är min teori att jag inte hittat rätt tid att ställa väckarklockan på, så att man är i rätt cykel när den ringer (alltså inte i djupsömnsperioden) och därmed är mer lättväckt. Jag tror inte detta är bara min teori utan någon vetenskapsman har nog kommit på den först och sen har jag läst om den men i alla fall. Det funkar, typiskt bara att det är beroende av när man somnar...

Zelma var och besökte mig igår, vi byggde ihop ett sängbord som jag köpte för mer än en månad sedan. Hon var högst delaktig, hon skulle bära iväg skruvmejseln, hon bet i kartongen, hon bet i delarna. Men till sist så stod det klart, tyvärr så glömde jag bort att använda två pluggar så jag fick ta till min räddare i nöden - superlim! Funkar till allt, det gäller bara att vara försiktig med fingrarna, det fäster fort som den.

Så här blev det i alla fall och så här trötta blev vi sen...
Vi försökte hålla oss vakna till Cougar town men det var bara en av oss som lyckades, den som var intresserad antar jag.
Nu har jag legat i sängen 7 min längre än vad jag skulle, dags att gå upp!
Auf weidersehen som tysken säger

Inga kommentarer: