lördag 17 april 2010

Dag 105

Det var inte meningen att det skulle gå så här lång tid mellan inläggen, kommer inte ens ihåg när jag skrev senast. Nu kan jag skriva så eftersom jag skrivit detta inlägget innan jag lägger ut det på nätet, innan jag har tillgång till Internet och kan kolla när jag skrev senast.

Är i Norge, Geilo på en minisemester. Tvådagars skidåkning står på schemat, första dagen är avklarad. Det var najs, vi åkte bara i 4 timmar för sen blev det så uppåkt att det inte var kul. Men vi är väldigt effektiva när vi åker, stannar inte i onödan. Så det blir mest att man åker lift faktiskt. Solen har visat sig hela dagen, tyvärr så har det blåst lite. När vi väl kom hem till stugan så kom lite moln och det blev inte så mycket solning som planerat. Grillad korv och öl stod på menyn, gott gotti gott gott. Jag somnade på soffan sen, skönt. Inte var dag man kan sova eftermiddag. Nu har det bastats och duschats och snart ska vi äta middag. Biff Bourginon eller hur det stavas. Imorgon blir det mer skidåkning, korvgrillning, och bastubad. Stian ska laga anka har han lovat. Jag tror aldrig jag ätit anka, får se vad jag tycker i morgon. Ska bli spännande faktiskt.
Nu har vi avklarat andra skiddagen också, inte alls lika fint väder utan snöfall så vi åkte inte så länge. Nu är det yatzi för de andra och nätkoll för mig. Hade tänkt att läsa lite norska skvallertidningar så jag ger mig inte in i yatzivärlden.

Fick dåliga nyheter idag, inget som är livspåverkande men jag hade hoppats på en positiv nyhet när det gäller denna personen. Jag gråter inombords… Jag får helt enkelt ha två favoritlag till hösten. Hur ska jag hinna med?

Tror att Keane har kommit ut med en ny singel, hörde en låt på norskradio som jag inte hört tidigare. Vad kul i sånt fall! Jag har varit dålig på att uppdatera mig med vad mina favoritband gjort den senaste tiden, dålig stil.

Har haft fullt upp i veckan, styrelsemöte, jobb, träningar med Happy. Som var jätteduktig, så kul att hon betedde sig som en normal häst. Var lite orolig för hoppträningen eftersom hon inte hoppat på länge men hon var jättefin. Kul! Ska bara försöka hålla igång båda nu, för de tycker det är kul att få arbeta det märks. Men det borde bli enklare nu när det är ljust längre på kvällarna.

Fredag förra veckan hade vi lite tjejkväll hos mig, riktigt trevligt hade vi. Sara lagade maten hemma hos mig. Nästa gång ska jag laga mat hemma hos Mia. Mia har även skrivit lite om kvällen i sin blogg, http://memyselfnmia.blogspot.com/ och ja det stämmer, jag dansade. Jag gillar att dansa, kan dansa var som och när som - nästan. Vill nån lära sig dansen som jag gör på bilden så är det bara att höra av sig.

Har läst Sofi Fahrmans första bok nu, Elsas mode, började igår eftermiddag och var färdig idag. Den var väldigt lättläst och helt ok story. Kanske lite mycket namedropping? Det var inte en bok som man behöver anstränga sig så mycket för att läsa, utan perfekt slappebok. Fast jag måste erkänna att jag blev allt lite nyfiken på hur det ska gå för Elsa. Jag blev även väldigt sugen på att åka till New York och Franska Rivieran.
Hoppas jag vinner på lotto i dag.

Over and out

Inga kommentarer: