onsdag 21 april 2010

Dag 109

Hela onsdagen har snart passerat, vilket betyder att halva jobbveckan har gått. Jippie!
Fast i och för sig så går ju helgerna lika fort… Det är en ond cirkel och man känner sig som en hamster i ett sånt där hjul.
När jag gick på gymnasiet så var där en reklam med en hamster i ett hjul på MTV, jag kommer ihåg den än idag, inte allt men det mesta. Hamstern hette i alla fall Kevin. Kevin loved his wheel, one day it broke. Kevin got bored and died… lite tragisk faktiskt
Där var en annan reklam också, tror det var Levi’s eller nått annat jeansmärke.
Två brittiska soldater i en skyttegrav under kriget. Den ena får ett paket, ”Look what me mammy bought me!” och sträcker upp byxorna i luften (så att fienden får syn på honom) så säger hans kompis: ”Are you completely bonkers!!” Den skrattade vi åt mycket. Det var tider det!
Igår hittade jag en annan cool reklam, som jag ger två tummar upp: http://vimeo.com/11048659

Där var en kille från Movitz (stavas det så? Äppelknyckarjazz ) på radion idag, han lät sexig. Har ingen aning om hur han ser ut i verkligheten, är säkert inte så snygg som han låter. Ibland är jag svag för norrländskdialekt. För vissa norrländskadialekter kanske ska tilläggas. Eller det behöver inte vara bara norrland, dalarna också.
Konstigt egentligen att man kan påverkas av en dialekt eller ett språk så. Lite som i En fisk som heter Wanda hahahaha fast jag blir inte lika till mig.
Måste vara ganska kul att låta sexig, jag lär inte göra det med min skånska direkt…

Börjar bli lite rädd för min hjärna igen, har drömt om samma person nu i snart en vecka. Inga mardrömmar så det är inte så hemskt, i natt var personen med i idol och sjöng… Det hade varit kul att se i verkligheten det hahaha
Men är jag skadad eller nått som drömmer om samma hela tiden, fast i olika miljöer? Med tanke på alla mina drömmar så är jag nog skadad. Jag kommer aldrig att gå till en drömtydare, för då kommer jag aldrig släppas ut. Utan det blir vit jacka med armarna i kors direkt säkert.

Skulle ha fotograferat en lokal butiksägarinna nu i kväll men hon fick förhinder så jag ska lägga krut på att rida hästarna istället. Det är helgträning i helgen (no shit att det är i helgen…) och vill komma så förbered som möjligt.

Igår var jag på Olympia igen, länge sen sist. HIF mötte MFF och det blev vinst till di röe. HIF alltså. God mat serverades, trevligt sällskap och rolig match. Så det gjorde inget att man inte var hemma förrän efter kl 22. Som jag sagt är min nya sovtid. Får se om jag lyckas idag.

Inga kommentarer: