torsdag 13 maj 2010

Dag 131

Fyradagarshelgen har börjat, ska bli skönt att inte behöva skriva ut Com-1 listor, boka transport, skeppa, fakturera, skriva CMR, göra AS-transar på några dagar. Inte för att jag vantrivs så på mitt jobb för det gör jag inte men det är alltid skönt med lite längre ledighet. Jag tvivlar inte en sekund på att det kommer att säga poff och sen är helgen över, men det är ändå två dagar mer att göra precis som man vill än en vanlig helg.

Begravningen igår gick helt ok, aldrig kul att gå på begravning. Jag hittade nått att ha på mig, provade det inte innan jag stack hemifrån och eftersom det regnade tog jag på mig det först när jag kom till jobbet. Då märkte jag att kjolen blivit lite stor i midjan... Det är nog 2år sedan jag hade den sist, så den fick bli en decimeter längre istället och sitta lägre i midjan.

En sak som jag reagerade på i kyrkan, varför måste alla psalmer spelas i så höga tonarter? Det går ju fan inte att sjunga med utan att låta som en finnig tonåring i målbrottet. Rösten skär sig för de flesta, bättre att sänka dem några hack så fler kan skråla med. Var kanske enklare förr när folk gick i kyrkan mer och var insjungna på de där höga tonerna.

Igår kväll var vi hos grannarna och grillade och spelade Couronne. Tyvärr så förlorade mitt lag de två första omgångarna fastän vi ledde länge båda gångerna. Tredje gången höll vi i det och utklassade killarna. Sen gick vi hem, jag ville ju sluta på topp.

Denna helgen förra året var vi i New York. Det var en helt fantastisk upplevelse, vill dit igen. Ska nog börja spara pengar till det.

Idag ska det städast på anläggningen och ha ett litet medlemsmöte. Jag undrar hur många som dyker upp denna gången, sist var vi 6st... Där är så härlig uppslutning i vår förening!

See ya later alligator

Inga kommentarer: