fredag 21 maj 2010

Dag 139

Jag är inne i en ond cirkel för tillfället, konstant trött. Vaknar sent, kommer i och för sig i säng sent också. Men det är ju för att jag har så mycket att göra, så när jag vaknar sent skjuter jag allt lite framåt. Jag sätter mitt hopp till vitaminbjörnarna jag förhoppningsvis får nästa vecka. Då lär jag bli megapigg och hinner springa på morgonen och inte skjuta fram allt som jag ska göra.

Det har inte hänt så mycket intressant i mitt liv den senaste tiden, har varit riktigt jobbiga dagar på jobbet. Allt som kan kladda har kladdat känns det som, jag är glad att praktikanten kommit in lite mer så hon är lite mer självgående.

När vi var på Slöjdladan i fredags köpte jag dessa till mamma och pappas lilla dam, ursöta eller hur?

Igår hade vi besök av två svalor i stallet, mitt stall måste vara utsatt som nån sorts noaks ark på djurens karta. Vi får besök av de mest konstiga djur och de ökar i antal… En igelkott kommer var vår och äter kattmat. I höstas hade vi en iller där några dagar. En kattunge dök upp för något år sedan. En fladdermus leker runt sadelkammaren (socialdemokraternas gamla valstuga från 1994 som står inne på logen) var höst. Man får ducka för att inte krocka med den. Skatorna brukar vara inne i stallet också och äta kattmat.
I hagarna har vi räv, rådjur, svan, gäss förutom hästarna då. Vi har även haft besök av två vildsvin som kom intraskande på gårdsplanen för nått år sedan, jag försökte skrämma iväg dem med ett paraply som jag viftade med samtidigt som jag skrek allt jag kunde när jag sprang emot dem. Jag såg nog bara rolig ut för de började gå emot mig. Först när det kom två cyklister på vägen, som höll på att cykla i diket som de tittade på de små svinen, stack de tillbaka till skogen.

Det har åskat lite idag, också kanske ska tilläggas. Gjorde det igår med. Hade ett snabbmöte med en kille som är typ 2meter lång, minst och han var lite orolig för att gå tillbaka till sitt kontor... han var rädd att bli en åskledare. Hoppas han klarade sig

Dagens tips: Om du är ute och cyklar eller går nu, ha inte munnen alltför öppen. Då får du lätt dig en ofrivillig insektsmåltid. De brukar vara ganska beska.

Inga kommentarer: