söndag 16 maj 2010

Dag 134:2

Som vanligt har denna helgen gjort som Usain Bolt, sprungit fram i raketfart. Men jag gnäller inte fastän det blev nytt rekord. Jag har fått gjort megamycket.
Städningen på ridklubben gick bra, jag tror vi var hela 25st eller nått. Vi höll på i 6 timmar, gissa om jag var trött efteråt. Men red en runda ändå - kände mig så duktig!

Fredagen reds det och fixades i stallet och sen stack jag och A mot Båstad. Spa för en kväll var inbokat på Hotell Skansen.
På vägen dit stannade vi till på slöjdladan, kan inte säga var det ligger exakt men där man svänger in till Hishult på väg 24. Så klart var där några saker som fastnade vid mina fingrar som inte släpte förrän de var betalda och inlastade i bilen. Blir kanske en bild längre fram. Efter det blev det Little shop of horses och en ny sadelgjord fick följa med därifrån.

Nästsista stoppet innan det var dags att ta på sig badrocken var Johannesens kläder utanför Båstad. Hade aldrig varit där tidigare men blev positivt överraskad. En jacka fick följa med mig hem, en Barbour Beadale. Nu slipper jag bli blöt när jag cyklar till och från jobbet, äntligen! A köpte ett par jeans och eventuellt ett par chinos.

Sen rullade vi ner till Båstad igen, höll på att krocka med en tant i en Mini (hon måste ha lite innan för pannbenet) men hon trodde nog att hon satt i en Hummer för hon tog upp hela vägen.
Väl på Skansen så svidade vi om till badkläder, morgonrock och innetofflor. Ett bad hann vi med innan det var dags för första behandlingen. Jag fick en ansiksbehandling, för första gången i mitt liv. Det var en annorlunda upplevelse men tror nog att jag var snyggare när jag kom ut. Lenare i alla fall. Sen blev det massage, mer bad, inköp av krämer (så klart, jag är den perfekta kunden, går på allt) och middag på Sand. Så jävla gott!! Kalv och fisk, sen creme brule med rabarber... orgasm i munnen hahaha

Lördagen spenderades i olika affärer, Lantmännen, Plantagen, Bauhaus sen hem. Ganska många växter/blommor inhandlades. Ska bli najs när allt tagit sig och blommar. Sen blev det den där spontana festen som jag skrev om tidigare.

Nu ligger jag och tittar på The Perfect Man, en romantisk komedi med snygga människor men snart så stänger jag mina blå och väntar in morgondagen.

Over and out!

Inga kommentarer: