onsdag 26 maj 2010

Dag 144

Kommer inte ihåg om jag skrivit om det tidigare men för några veckor sen fick jag en kommentar, eller en komplimang egentligen.
När jag fick den jag inte tänkte så mycket på mer än skrattade åt den. Men den har etsat sig fast i mitt huvud mer än vad jag vill.
Kommentaren/komplimangen kom efter lite dans efter lite mat och starkare dryck.
En av det motsatta könet kommer fram och säger: ”Ida lyssna nu, fokuserar du? Du ser jävligt kvinnlig ut när du dansar, vet du det? För du ser inte alltid så kvinnlig ut annars.” Just det där sista är det som spökar och ofta fladdrar till i huvudet när jag ska klä mig på morgonen.

Nu bryr jag mig inte vad den här personen tycker om mig och vad han tycker är kvinnligt är nog liiite för urringat för min smak. Men man vill ju inte se manlig ut och ibland kan jag känna att jag går mer på bekvämlighet än snygghet. Min garderob ser tyvärr nog ut på det sättet.
Kusin tycker vi ska ha klädbytardag i sommar (inte bara hon och jag utan fler töser också) och det hade kanske varit nått. Fått en liten uppiffning av utbudet. Dricka lite vin och snacka skit ingår garanterat.
Förresten så fortsatte han och sa att det var ju inte alls på det sättet (han är gift och har barn) utan man såg att jag gillade musik när jag dansar… Tack sa jag bara och skrattade.

Detta resulterade i att det blev en tajt kjol och farmors gamla blus idag. Imorgon ska jag på hamnfest och titta på Sex and the City 2.
Jag har aldrig varit nått stort SATC fan, tittade på det men följde inte slaviskt. Fast jag gillade Aidan och han är visst med i denna filmen. Undrar om alla klär upp sig till tänderna… Jag kanske slår till med en klänning

Snart kommer Kusin hit så ska vi ta hästarna på en liten runda i skogen. Har inte träffat henne på flera månader nu, ska bli så kul att snackas vid igen. Hon har varit i Berlin det senaste året men har landat i Skåne nu igen.

Inga kommentarer: