söndag 16 maj 2010

Dag 134

Idag har jag gjort nått som jag inte gjort på länge, tror det måste varit sist jag var sjuk eller så har det aldrig hänt. Jag sov till 11:30... Ok jag var vaken mellan 8:00-9:30 (kunde inte sova då) men tog annars en välförtjänt sovmorgon.
Vi hade lite fest igår, det skulle egentligen bara bli en förfest innan utgång eller huvudfest på annat ställe men det blev hos oss istället. Vissa stack kring midnatt för utgång och sänggång men de flesta gick inte hem förrän kl 04:30. Då hade det börjat ljusna igen. Så det är kanske inte så konstigt att jag sov länge. Mådde sådär när jag vaknade första gången också, men det förtjänade jag väl. Nu är det mycket bättre. Har precis lagat till en engelsk frukost med stekt bacon, ägg och potatis. Lika bra att chocka kroppen direkt och inte börja med nån mesfrukost.

Vi hade bordshockeyturnering igår, gick väl sådär för mig. Förlorade två matcher och vann en. Fick mottaga jubel från grabbsen när jag förlorade en jämn match och skrek ut min frustration med ett manligt könsord... Gjorde ett jävligt snyggt självmål som jag förlorade på. Sen lyckades jag även att skjuta av huvudet på en av mina egna gubbar, nr 6 Glimmenvall (jag spelade med Rögle). Fattar inte riktigt hur jag lyckades, huvudet flög som en liten missil över bordet. Han fick blodstänk på halsen av någon konstig anledning (Stiga kanske vet om problemet och målar rött under huvudena för att få det att se mer verklighetstroget ut när det händer?)
Jag klistrade dit det senare på kvällen, ville inte behöva spela med en finsk avbytare. Lyckades då även superlimma mig på ena fingret, känns lite konstigt idag. Ett tips till er alla, använd inte superlim kl 3 på natten efter spritintag.

Annars har jag haft en väldigt händelserik helg, men får skriva mer om det sen. Ska ut och mocka och rida nu. Innan det blir hem till mor och far för middag med efterföljande rabarberpaj.

2 kommentarer:

MIA sa...

Mera lim åt folket, hahahaha Idaaaaaa, gott å höra att det är nattsudd även där gatubelysningen inte når =)
Tjaoooo

Ida sa...

oh yeah, tur för de som gick hem så var det ganska ljust när de gick så de märkte inte att det inte fanns några gatlampor tror jag. Nästa gång får du/ni vara med! Spotify gick varmt hos oss också, nån Annabell låt spelades sönder. Aldrig hört innan och den lär inte spelas igen hahaha