torsdag 25 mars 2010

Dag 82:2

Så då var hockeyn slut, det blev Röglevinst i förlängningen. AIK fansen gör bort sig genom att hoppa in i Röglebåset efter Rahimis avgörande mål. Vilket var ett riktigt snyggt mål också för den delen, eller så tycker jag bara det för att det var det avgörande målet.
Jeremy Colliton gjorde mål igen efter några matchers måltorka. Det var ett riktigt snyggt mål efter soloarbete, är kanske inte helt opartisk i mitt omdömme där heller...
Det måste vara skönt för laget också att vinna nu efter att ha bytt ut de gamla tränarna.

Jo skidresan, Saalbach är en mysig ort. Jag var lite orolig när vi kom dit på lördagen för där var inte så mycket snö. Men det hade jag inte behövt för sen snöade det i tre dagar non stop nästan, vilket resulterade i 70cm nysnö och offpistförhållande i pisterna. Helt jävla fucking underbart. Jobbigt som fan men det gjorde inget, man blev som ett barn igen med ett leende från öra till öra.
Resterande tre dagar bjöd på strålande sol. Så då riktades näsan mot solen så fort tillfälle gavs, inte för att det resulterade i så många fräknar men lite färg dök upp i alla fall.
En förmiddag ihop med en skidlärare hann vi också med, bra tips kom han med och jag känner att åkningen blev bättre. Även om jag kände mig som en nybörjare i början. Lite roligt att Eyla som skidläraren heter kommer från Israel, jag trodde inte att man åkte skidor i Israel. Men han var jätteduktig.

Vi var med på en rodelkväll också, jag var snabbast ner av mig och killarna. Skitkul var det i alla fall. Jag skrattade så mycket på vägen ner att jag nästan kissade på mig. Det måste jag göra om! Inte nästan kissa på mig utan åka rodel igen.

Annars var det typisk afterski på Hinterhag Alm med två österrikiska stofiler. Lite chockerande att de spelade I gotta feeling mitt bland de typsika ompa ompa låtarna.

Ja det var ju lite av veckan, mycket skratt, god mat, flödande öl och massor av skidåkning kan man sammanfatta den med.
Bilder kommer upp nån annan dag, nu skriker sängen efter mig. Var uppe 04:45 i morse och det börjar kännas...

Natti natti

Inga kommentarer: