söndag 7 februari 2010

Dag 35

Då har ytterliggare en händelserik helg passerat. Känner inte att jag fått gjort hälften av det jag skulle men följande har avverkats: Domarassistent på hopptävling, hockeytittande, födelsedagskalasfirande, sovmorgon, följeslagare vid pjäxprovning (nästa år ska jag byta ut mina, hoppas Alpingaraget är kvar då), Ikea shopping (hur fasiken kan de ha hundratals plastbackar men inga lock????), Välashopping, rida två hästar, skicka in momsen.

Jag har brottats med lite feber idag tror jag. Hade ingen termometer så jag kunde inte kolla, men jag kände mig konstigare i huvudet än vanligt (efter att ha åkt bil...) och var varm i pannan så min diagnos var feber. Men men det gick bra ändå. Är ju fortfarande vaken, även om jag ligger i sängen under täcket.

Har även unnat mig nått idag, impulsköpte ett par nya glasögon.
Det är inte var dag det inte... skitsnygga om jag får säga så själv. Längtar tills jag får dem om nån vecka, då kommer jag se ut som den nörd jag är hahahaha

Annars blev det inte så mycket som följde med hem, lite glödlampor, möbeltassar, en slickepott, ett par chinos och nötter.

Hade med mig kameran igår på hockeyn, många undrade varför men ingen fick ett sanningsenligt svar... Bra träning det där att försöka fotografera under spelets gång, jag har megasvårt med skärpan men jag jobbar på det.
Nu är det bara en match kvar sen OS-uppehåll i några veckor, ska bli kul med OS. Undrar vilken sport man kommer fastna framför som man aldrig brukar titta på annars. Curling och simhopp brukar det kunna bli, fast inte simhopp under vinter-OS så klart...

Här är i alla fall det bästa bilderna. Skulle ta en bild som blivit kanon men precis när jag skulle trycka av gick en gubbe ivägen och så var det tillfället borta... Men det gör ingen nytta att gråta över spilld mjölk eller vad det nu heter.

















2 kommentarer:

Utopia sa...

Fina bilder. Men visst är det svårt att få till dem bra under rörelse. Vi kan väl boka in en helg när vi kan komma upp så du kan fota magen också.

Ida sa...

Tack! Ja det är jättesvårt, jag har överlag svårt med skärpan. Men tränar på det :) Känns lite dumt bara att sitta där med kameran, plus att ibland är man så inne i matchen att man glömmer bort att ta kort.
Självklart bestämmer vi ett datum till fotografering. Ungefär när vill du att det ska bli?