fredag 12 februari 2010

Dag 40

Vi drar till fjällen, fest hela kvällen ute och glider på snowboard och skidor...


Är i Norge och koser mig. Har stått på ski idag, riktigt najs.
Känner mig som kung eller kanske drottning av Geilo. Det går så jäkla bra att åka här, tror det är för att jag känner att jag kan backarna.
Efter det har vi haft den traditionella after skin med grilla Gilde pölser med bröd, lumpe, räksallad, senap och ketchup. Till det serverades det idag öl och jäger för killarna, jag drack minttu. Det är alltså jag och tre killar, verkar vara en osynlig lag när det gäller mig och skidresor... Fast Sara kommer hjälpa till med de kvinliga generna i april när vi ska hit. Hoppas jag i alla fall.
Basta har jag också hunnit med, eller vi. Nu är jag peis vakt (öppenspis på norska) medans de andra duschar, jag var först in och först ut. Hade egentligen inte behövt basta, har 26grader i stugan, bara 20 mer i bastun… Sen blir det nog mat och sängen för mig. OS invigs ikväll, funderar på att gå upp och se invigningen. Det negativa är att den börjar 03.00 – brukar inte vara människa då…Fast det kan ju bli en trevlig tillställning, anar att min gamle favorit Bryan Adams kommer att vara med. Han kommer ju från Vancouver. Har även testat mina storslalomkunskaper idag, i och för sig en kort bana men jag förbättrade mig med en sekund på tre åk. Killarna slog mig men blev bäst av tjejerna i alla fall...

Jag har för första gången lyssnat på ljudbok, gjorde det på vägen upp. Rikigt spännande, tyvärr fick vi stänga av och börja prata när vi hämtade upp Stian och Truls i Oslo.
Dan Browns senaste bok är det som gäller.

Jag tänkte lägga upp lite bilder härifrån men lyckades inte få med mig sladden till kameran, fick med mig en massa andra sladdar med inte just den sladden. Jajaja får ta det när jag kommer hem igen.

So long!

2 kommentarer:

MIA sa...

Nu Ida börjar nedräkningen, Hoppas du sover sött!
//Mia

Ida sa...

Ja jag gjorde det, den friska fjällvinden tog kål/kol på mig. Men såg lite höjdpunkter på morgonen efter och fick gåspäls och tårar i ögonvrån, längtar till jag kan se hela balunsen...