söndag 14 februari 2010

Dag 42

Så då är man tillbaka i sin egna soffa igen, har haft en kanonhelg på fjället. Bilder kommer i morgon. Sitter och tittar på herrarnas skidskyttesprint, går inte så bra för svenskarna idag heller. Önskar att jag haft semester nu i 2veckor, så mycket att titta på! Längtar tills jag kan se invigningen, såg lite av reprisen i lördags morse och fick gåshud och tårarna brann till i ögonvrån. Jag är en riktig softis när det kommer till stora idrottsevent... Fick även lite olympisk känsla i kroppen, önskar att jag haft en os-maskos och sådana dära röda vantar med lönnlöv och olympiska ringar på.

Segt att sitta i bilen i 8timmar men ljudboken gjorde det mindre tråkigt, blev riktigt spännande ibland till och med, så spännande att jag ville spola fram så att man kunde få svar på vad som hände utan att behöva lyssna på det. Men så blev det inte.

I torsdags när vi kom upp var det -14 och stjärnklart, tror aldrig jag har sett en sådan himmel någon gång. Försökte ta kort men fick inte till det, fingrarna ville inte göra för många försök heller.

Kul att heta Fak, för ett litet tag sedan snackade Ulfbåge om Fak J Burke... hahaha kanske jag som är trött
Han åkte bra den där Fak i alla fall, verkar kunna bli medalj

1 kommentar:

Therese sa...

hahaha ja Fak hade ett roligt namn, jag reflektereade oxå över det...sen var namnen efter varandra där ett tag typ Fak, Guy, Bauer, Burke etc. Härligt att höra att ni haft det bra, vi får höras mer sen. Kram