tisdag 9 februari 2010

Dag 37

Vad har jag lärt mig idag?
Jo det att man inte ska ropa hej förrän man är över bäcken och jag har precis tagit tre steg ut i vattnet på ena bäckstranden... Ingen flytväst har jag, så forhoppningsvis kommer jag överlevande över till andra sidan. Det är tur att jag är simkunnig.

Annars vad har jag att säga om dagen, ja det är ingen toppendag direkt.
Tränade inte dressyr eftersom jag inte red igår pga febern. Blev ingen ridning alls då jag kom hem så sent från jobbet och pappa behövde hjälp med en redovisning.
Nu har jag ångest för att jag inte red, fan denna ångesten är jobbig. Finns där mer eller mindre konstant för att jag inte känner att jag räcker till. Så mycket som ska göras och begränsat med tid att göra det. Sen när jag väl har tid så gör jag inget av det jag ska göra, känns som om jag hamnat i en ond cirkel. Tiden rinner iväg och jag får inget gjort.
Är det så det ska kännas att bli gammal? Inte att jag har någon åldersnoja, jag vet bara inte om jag vill bli gammal på detta sättet, för jag kan ju inte direkt säga att jag är nöjd med vad jag åstakommer alltid.
Bland ångesten finns där även en känsla av rädsla för framtiden som sitter och gnager.
Dessa känslorna tittar fram oftare och oftare (jag tror det har att göra med att säsongen snart är slut med allt vad det innebär) och jag vet inte vad jag ska göra. Jag försöker att prioritera och har blivit bättre på det, men det är fortfarande ofta så att man kommer ett steg framåt och två bakåt. Jag måste helt enkelt bli mer strukturerad och effektiv.

Jaja imorgon är en ny dag, får ta nya tag då. Förhoppningsvis blir den bättre. Och snart börjar OS!! Over and out

Inga kommentarer: