måndag 15 februari 2010

Dag 43:3

Silver till AKSEL!!!!!!! YEAHA!!!!! Grattis
0,07 sek från guldet.... imponerande. Ännu mer imponerande att han vid ett tillfälle ligger 0,80 efter ledande Bode Miller och sen går i mål 0,02 före när han passerar mållinjen.

Hans Olsson slutar på 15 plats, men bara 0,88 från segern och det är inte dåligt det. Järbyn hamnade några platser längre ner.

Vilken kväll detta börjar bli, man skulle nästan fira med nått.

Nu är det snart dags för herrarnas 15km fristil, sen skidar jag in i sängen och drömmer om OSmedaljer.
De medaljerna i Vancouver är alla olika, uttagna från ett enda stort konstverk, jättefina tycker jag. En sån hade jag velat ha hemma.



"och så vill jag hälsa till alla jag känner" - helt klart dagens citat från Guld Kalla

1 kommentar:

Unknown sa...

Tänkte på dig när jag såg honom dundra ner för backen :D!!! Ja Kalla är en riktig Norris haha fåordig men inget jämfört med hennes familj - haha wunderbart!!
KRAM