lördag 20 februari 2010

Dag 48 eller kanske 49 när detta går iväg

I kväll är kvällen då vuxna män och kvinnor gråter, gråter glädjetårar över den fantastiska presentationen som skedde i Whistler i dag. Per E gråter, Anders B gråter, Yvette gråter, Hård gråter, jag gråter, A gråter...

Guld och brons, Marcus Hellner och Johan Olsson. Fy fan!!! SÅ Jävla bra!!!

De körde som ett lag idag, Anders Södergren körde också riktigt riktigt bra, från att ha trillat och varit 10sek från klungan och sen är han uppe och kör och hjälper Johan tillsammans med Marcus.
Jag kan i och för sig inte säga att jag såg så mycket av loppet, har varit helt utslagen ikväll så jag såg starten sen somnade jag. Vaknade sen när det var 7,5 km kvar och Johan i 20 sekunds ledning. Fattar inte hur jag kan somnat!! Men jag såg upplösningen och pendlade mellan hopp och förtvivlan, hade nog aldrig förlåtit mig själv annars. Traditionell längdåkning har ju varit en av de största sporterna i hela mitt liv. Satt till och med förr och förde egna protokoll över tiderna för att hålla koll på åkarna.

Riktigt kul att se glädjen hos silvermannen Tobias Angerer också. Jag älskar när man ser glädjen hos pristagarna. Blir helt varm i kroppen av det och det händer att det kommer en glädjetår då och då...

Är hur pigg som helst nu...
6 medaljer till Sverige hitintills i OS!!!

Måste även tillägga att tre av de 4 svenskarna kommer före första norrman... Inte första gången under detta OS som Sverige har flera åkare före Norge i längdskidorna. Det imponerar mig

OS Guld OS Guld OS Guld OS Guld OS Guld OS Guld OS Guld OS Guld OS Guld
OS Brons OS Brons OS Brons OS Brons OS Brons OS Brons OS Brons OS Brons OS Brons

Inga kommentarer: