söndag 17 januari 2010

Dag 14

Så nu är man hemma igen, har i och för sig varit hemma sen i torsdags kväll, men det har varit fullt upp så jag har inte hunnit skriva ner nått. Fredagen var jobbedag, kaos när man kom dit. Hade visst varit fullt upp när jag varit borta. Hade 120 olästa mail att gå igenom. Men jag klarade mig igenom dagen. Väl hemma blev det en tur med Chippen på åkern i snön. Sara och Peter kom över på kvällen så vi åt, snackade och tittade på bilder. Såg även på Anders och Måns nya tvserie, riktigt riktigt kul!

Lördagen var tvättdag, hann även med en tur i skogen med Chippen innan det var dags att bege sig till Lindab Arena och titta på hockey. Tyvärr blev det förlust igen. Känns riktigt hopplöst nu måste jag erkänna. Jag kommer fortsätta att åka dit men forhoppningarna är inte så stora utan det blir mer bara att titta. Eller så känns det nu i alla fall. Fast titta kommer jag att göra...
Men som den sanna optimisten jag är så finns där en del av mig som tror på vinst snart och slutspel eller fortsatt elitseriespel i alla fall.
Jag hoppas på det och hoppas på att vissa spelare finns kvar nästa säsong också.

Därefter bowling med Sara och Peter. Jag blev 3:a men det var väldigt jämt. Tror jag hade 4 eller 5 strikes i en serie, det har jag nog aldrig haft.

Söndagen har spenderats i mjukisuniform framför tvn, datorn i knäet, tvätt i maskinen. Sverige hade en bra skiddag med två segrar i sprint och en andra plats i slalom. Ser lovande ut inför OS. Som jag längtar till det. Hade varit så najs att kunna åka till Vancouver och titta på plats. Nån som vill sponsra mig med en resa?

Det blir en hel del text har jag kommit fram till, kanske inte så jätteintresant att läsa men så blir det. Än så länge så tycker jag det här är kul, vem vet om det blir samma i framtiden.
Tror jag har slått det tidigare rekordet nu, bloggen är inne på sin 14e dag. Jag kan ha fel.

Fortfarande inte helt klar med layout, hade velat ha bredare kolumner att skriva i men har inte kommit på hur man gör det.
Hedrar även mina favoriter Coldplay med en egenhändig design av namnet. Jag bara älskar deras senaste skivomslag! Musiken är riktigt bra också, bästa skivan de gjort hitintills.

Inga kommentarer: