söndag 10 januari 2010

Dag 6

Somnade till Enigma igår, filmen om de brittiska kodknäckarna. Den är riktigt bra, tyvärr orkade jag inte se klart den. En ung Mr Darcy (i nya filmen) är med och Kate Winslet. Hon måste vara en av världens bästa skådespelerskor. Och snygg är hon också, så där engelsk rosig. Så hade jag velat se ut, inte bara sjukligt blek. Det kanske ska bli ett av årets mål.

Nu väntar snart sol och bad, ska bli skönt tror jag. Lite varmt för mig men jag överlever. Vad jag klagar… Shakiras Shewolf på Viva, shit vad kvinnan dansar och hon gillar att visa sin kropp…

Hela dagen har gått nu nästan och jag är tillbaka i sängen. Det var inte så varmt som jag klagade på, faktiskt riktigt behagligt. Jag klarade av att ligga i solen. Havet kändes ganska kallt, men det är ju en vanesak. Gick inte ut så långt, det är väldigt långgrunt. Hörde att det skulle vara varmare längre ut, får testa det i morgon. Testade två av poolerna också, en var riktigt skön och den andra för varm och för full av barn.

Åt den egyptiska varianten av lussekatt till middag, börjar tvivla på att det blir så många extra kilo under denna resan. Äter mest grönsaker och bröd. Sen kommer det vara omöjligt att kolla om jag gick upp nått, vägde ju aldrig mig innan vi åkte. Brukar aldrig väga mig, utan går på känsla istället. Vikten säger ju långt ifrån allt.

Tittar på Viva Hits Polska och jag kan intyga att Polsk hip hop är inte det bästa som går att lyssna på. De gillar att ha lättklädda kvinnor i videorna där också.

Nu ska jag läsa vidare i Nattvakten av Sarah Waters tills jag somnar.

Inga kommentarer: