måndag 25 januari 2010

Dag 22

Shit Pommesfrites:
Vad kallt det är.
Vad trist det är att Rögle förlorar hela tiden.
Vad trött jag är nu.

Men jag måste skriva lite, för annars blir det ett uppehåll och då finns risken att jag tappar det här med att blogga. Och det hade ju inte varit så roligt.

Så då har v. 4 börjat, strålande fint väder idag. Kallt men sol hela dagen. En typisk dag man skulle varit ute och fotograferat, eller äkt skidor, eller åkt skridskor eller åkt pulka. Istället satt jag inne på kontoret hela dagen. Hade mitt första möte som gruppledare. Jag kanske ska sy fast ett C på mina tröjor nu...

Det var ljust länge också, eller länge och länge. Men det var inte mörkt kl 17 när jag gick från jobbet och begav mig till Lindab. Undrar när Rögle ska vinna nästa gång? Mia följde med idag och hon verkade tycka det var kul. Hennes favorit gjorde mål, Rögles enda mål. Min favorit satt på läktaren och tittade på... Han hade behövts på isen.

För att återgå till nått roligare, helgen var väldigt trevlig. Tyvärr gick den fort som vanligt, för fort. Men har både hunnit titta på Hahnenkammrennen, hockey, haft mysig tjejkväll med Therese, en snabb utgång, rida båda hästarna i snön, ha brunch med morbror och fru, tittat på Patrik 1,5 sen jag skrev senast. Eller Hahnenkamm hade jag nog tittat på redan då, skit samma.

I alla fall så hade jag tänkt att rekommendera Vetenskapens Värld i kväll, de visar special program om olympiska atleter. Hur deras kroppar reagerar på det de utsätts för. Idag var det en konståkare, på måndag är det Aksel Lund Svindal och på måndagen därpå Simon Ammann, schweizisk backhoppare. Nästa veckas program får jag definitivt inte missa, har sett fram emot det sen jag läste att de spelade in det i September.

Nu slötittar jag lite på "the day the earth stood still", jag gissar på att Keanu och Jennifer blir kära.
Gonatt!

ps har en ramsa i huvudet, den går: Rögle, vi ger oss aldrig! och växlar mellan de olika klackerna i mitt huvud... tror det är dags att sova nu.

2 kommentarer:

Unknown sa...

hahaha jag får nog lämna in dig på avvänjning snart och rehab från hjärnskrynkleri...att du skulle bli en sån hockeytönt!!! ;)

Kul att se din blogg!!!!
Massor av kramar

Ida sa...

Tönt, nörd - kärt barn har många namn :)
Det är bara att inse, jag är en tönt. Är det inte skidor så är det hockey... hahaha
Fast det är bara att rida ut stormen, snart blir det säkert nått annat som jag kommer att tjata om :)

Kram kram