onsdag 6 januari 2010

Dag 4

Tyvärr ytterliggare en förlust för favoriterna igår... Det känns riktigt tungt nu, fast positivt är att de spelade bättre. De visade mer hjärta och var lite tuffare killar helt enkelt, synd bara att målen inte trillade in. Jag bara önskar att en del spelare kan få slut på sin måltorka, hör du mig gud så får du gärna göra så att mr C och mr S börjar sätta dit den. Ja de andra kan också få göra mål, jag skiter egentligen i vem som gör den så länge han har Röglemärket på tröjan.
Helt plötsligt så har jag blivit hockeyexpert hahaha... men jag kan icingreglen och det där med att alla måste ur zon om pucken går ut. Kanske lite till men vill ju inte briljera.

Det här med att ha ett favoritlag som jag är så engagerad i är nytt för mig som sagt. Jag har alltid haft lag som jag hållt mer på än andra, men aldrig varit så insnöad som jag är nu. Jag tror jag vet anledningen men den håller jag för mig själv, fast det var mer en trigger som startade hela karusellen.
Nu kan jag vara nervös flera timmar innan nedsläpp, vill gärna prata och diskutera Rögle. Glad som en speleman efter seger och riktigt deppig vid förlust. Nu på senare tid har jag nästan blivit deprimerad vid förlust. Precis som att jag känner att tiden håller på att rinna iväg och spelar de inte bra och vinner så betyder det kanske Allsvenskan nästa säsong och det värsta, att de braiga spelarna försvinner...
Jag försöker tänka nyktert och rationellt men det är värsta kriget mellan hjärnan och verkligheten.
Alla dessa känslor gör mig förvirrad och förvånad, jag som känt mig lite avtrubbad den senaste tiden börjar helt plötsligt leva igen.

Skulle egentligen haft med lite bilder i detta inlägget men eftersom jag fick lite datorhaveri så sket det sig. Kommer kanske senare. Hade med mig kameran i alla fall på arenan igår, vill få till lite coola sportbilder men får nog träna lite mer...

Mathias Hargin 7.a i slalomen idag,Anton Ladhenperä 13e, Axel Bäck 14e. Bra jobbat grabbar!

Nä nu kallar sängen, tidig morgon i morgon. Jag hoppas på en bra dag, optimist som jag är. Gonatt!

Inga kommentarer: