söndag 10 januari 2010

Dag 5

En dag som spenderats på resande fot mer eller mindre hela dagen. Lämnade hemmet 04:00 anlände till hotellet kl 15:30… inne på rummet kl 16:30 efter en skräckupplevelse med Bamse, han som är världens snällaste björn. Men det tycker visst inte alla barn. Jag är lite sugen på att ta kort med Bamse, Lille skutt, Skalman och Vargen, the old crew from back in da dayz. Vi får väl se vad som händer…
Egypten har inte imponerat hitintills, visst det ligger kanonfina all inclusive anläggningar men runt om kring den är det inget att hänga i granen direkt. Inte tala om flygplatsen, fy fasiken. Där var det ingen som tänkt logiskt inte när man byggde den. De verkar vara galna i stämplar här också. Fast jag ska kanske inte såga det vid fotknölarna riktigt än. Poolerna ser fantastiskt fina ut här, om jag inte räknat fel så finns här 6st, kanske7 men jag vet inte om man får bada i vattenfallet. Lite som La Dolce Vita, synd jag inte tog med min svarta klänning.

Vi såg pyramiderna från luften, hade varit kul att se dem i verkligheten men vet inte om det blir någon tripp dit under denna veckan. Det hade varit en heltids sysselsättning att få ihop det för vår grupp. Kaosarat redan efter en dag.
Vi har spekulerat i hur många kilo man kommer att gå upp under resan. Förhoppningsvis inte så många, jag som vill bli av med det där bleka småfeta. Twilight trenden funkar i ansiktet, men inte så snyggt på resten av kroppen... Du kan få tag i nått att äta mellan 07-24, förutom en och en halv timme på förmiddagen. Så chanserna att du lägger på dig lite är ganska stora. Om man inte får den där typiska egyptsjukan så man får springa i skyteltrafik till dass.

Vi ligger nu i säng och väntar på smsrapporter från Svea rike, än så länge så har vi bara fått att Rögle har kvitterat till 3-2. Åh vad jag väntar på det där smset som säger 3-3!
Mina böner har vist besvarats, mr S satte dit den idag. Det trodde jag aldrig, jag som inte är religiös för fem öre. Men men ibland så händer det.
Det blir nog lite uppdateringar i efterhand för än så länge har jag inte hittat nått internet men vem vet vi är ju inte i världens ände. Annars får det helt enkelt vara tills vi åter igen står på svensk mark och förhoppningsvis njuter av kallt vinterväder igen. Jag längtar

Inga kommentarer: