söndag 10 januari 2010

Dag 7

Vaknade 5 imorse av böneutrop. Inte var dag det inte, min mage har inte varit direkt på topp idag… fast så är det väl när man är i ett främmande land. Tvivlar på att det har med böneutropet att göra. Fick i mig lite honungsjoghurt med cheerios till frukost, smakade gott. Hade kunnat äta det alla mål idag.

Konstaterade att jag inte är blekast längre, Britterna har kommit!

Badade i havet idag, fick gå några hundra meter ut men inte blev det djupare. Utan det nådde till knäna hela vägen. Så det var till att plaska runt i det grunda. Simmade några längder i en pool, den är inte uppvärmd så man får vara ifred. Folk har inte fattat hur skönt vattnet är i den, utan de håller hellre till i den megauppvärmda. Undrar hur många ungar som kissar i poolen var dag…

Är lite trött på det här att det inte finns priser nån stans och man måste fråga och pruta på allt man vill köpa. Jag förstår att det är en del av charmen men jag föredrar det svenska sättet att gå in i en affär, plocka det du vill ha och sen betala det angivna priset. Ångrar även att jag inte köpte en undervattenskamera innan vi åkte hit, hade kunnat få till coola bilder i poolen. Nästa gång jag åker till nått varmt ställe ska jag ha en sån kamera.

Åt libanesiskt till middag idag, det var gott. Klarade inte att äta allt men alla andra sa att det var jättegott. Så jag får väl lita på dem, men vet samtidigt att oftast är allt jättegott när man är ute med dem.

Rögle vann idag!! Yes, äntligen. Det gick till förlängning så bara 2 pinnar men så mycket bättre än inga. Modo hemma var det, hade velat se den matchen. Har aldrig fått se Sundström live, nått som jag velat göra sen 1998. Mr S gjorde mål idag igen… mr C missade visst öppet mål. Mer träning på honom om jag fick bestämma. Månsson avgjorde i förlängningen, 4-3 ett bra tag sedan Rögle gjorde så många mål. Gött jobbat grabbar!

Undrar hur det gått i skidorna i Adelboden idag, nån som vet?
Jag får tillgång till Internet i morgon så då ska jag uppdatera mig.

Inga kommentarer: