lördag 23 januari 2010

Dag 20



Ligger i sängen och vilar lite, blev plötsligt jättetrött fastän jag haft sovmorgon idag. Tittar på sprint SM från Piteå och läser på inför eftermiddagens match.
Tyvärr så får Rögle klara sig utan Jeremy Colliton idag, enligt min åsikt deras bästa spelare. Han är skadad, hoppas han är bra igen på måndag och nästa hemma match.

Har tagit det lugnt hitintills idag, plockat undan lite hemma. Sorterat tidningshögar och konstaterat att jag är en ekorre av hög rang, som jag sparar på mig saker...

Tittade även på störtloppet från Kitzbühel, där skulle jag varit! Tyvärr så kom annat i vägen. Annars hade jag nu varit lite bättre på tyska, åkt mycket mer skidor och fått vara med om en av de största idrottshändelserna i världen.
Nej jag är inte bitter...

Anja tog en ny tredjeplats i Cortina idag, bra jobbat! Järbyn låg 12 i Kitz, tror han slutade som det också.

Igår tog jag årets första åk på Vallåsen, vi var 6st som stack dit för lite kvällsåkning. Riktigt najs var det, bra underlag. Lite lagom med folk, tyvärr för många galna danskar för min smak, och bra väder. Åkte non stop i 3 timmar, spenderade nog 2/3 av denna tiden i liften, den är inte snabb inte...
Stannade sen till hos S & R på vägen hem och satt och snackade. Första gången jag varit borta endast klädd i underställ.
Invigde mina nya goggles and I love them. Var tvungen att fota dem nu idag för att visa hur snygga och coola de är. Känner mig direkt lite bättre på att åka.



Nu ska jag gå ut i stallet och rida och göra klart för kvällen. Är kanonfint väder så förhoppningsvis blir jag piggare av det. Ska bli skönt att komma ut och rida i snön.

Inga kommentarer: