fredag 29 januari 2010

Dag 26:2

Jag har funderat på en sak idag. Man hör ofta folk som säger att "oh de spelar vår sång" eller liknande, då kan jag inte hjälpa utan att tänka hm, jag och min pojkvän har ingen speciell låt. Däremot har jag flera låtar som gör att jag tänker på vissa andra personer. Är jag skadad?
Det är både personer jag känner, jag träffat, jag bara sett på håll och personer jag läst om...
Så det behöver egentligen inte vara någon speciell koppling. Bara att när jag hör låten tänkker jag på personen.
Den första jag kan komma ihåg är från typ 1986 (style) annars är det 1992 med en East 17 låt som känns som startskottet för detta pågående fenomen.
Jaja det är väl bara att acceptera att det är så min hjärna funkar.

Jag har försökt se ljusglimtarna under dagen, tyvärr har de inte varit så många. Shit vilken dag! Men en av dem var hur vackert det var utan för fönstret i morse, solen sken på den snötäckta marken med rimfrost i träden. Åh vad jag önskar att jag hade haft kameran med mig då.
Idag har jag annars verkligen gjort skäl för en dubbel lön idag, men visst ja det har jag ju inte... Stängde månaden och stack hem 19:15.
A hade fixat clubsandwich till kvällsmat och nu gör jag ett nytt försök med The day the earth stood still.

2 kommentarer:

Therese sa...

Har jag en sång? ;) För mig är du introida så du går alltså in under alla låtars intro haha PUSS men om ja skulle välja en låt så får det väl bli Rogles introlåt hahahaha

Ida sa...

hahaha wow det känns hedrande och ja den passar mig bra :) Du har en låt, faktiskt lite samma tema. Det är Fergie och Big girls don't cry... Förvånad?