söndag 10 januari 2010

Dag 8

Idag är dagen då jag fick dropp för första gången i mitt liv. Den där ofrivilliga bantningskuren ville inte riktigt ge sig så jag gick till hotellets doktor. Han gav mig dropp, tre sprutor i droppet och piller som jag skulle ta. Mådde mer illa av att droppsprutan än av den ofrivilliga bantningskuren. Höll på att svimma… är lite känslig mot sprutor och sånt. Kändes lite kul sen när droppet väl kom in i kroppen, som om det rann längs armen men det gjorde det inte. Känner mig lite bättre nu, även om den där vätskeersättningen smakar nasty. Men det kommer inte ätas så mycket resten av veckan det är en sak som är säker. Får dricka desto mer. Undrar vad det där doktorsbesöket kommer att kosta? Både skjortan och byxorna eller…

Jag har hittat en bra sak med polsk viva, de har en liten klocka som räknar ner hur långt det är kvar på reklamen. Helt perfekt tycker jag. Sen är deras inhemska musik inte så där jättebra… hoppas det blir internationell musik snart.

Annars så har det inte hänt så mycket, här finns inte så mycket att spana på. Mest otränade pappor, pensionärer eller ungtuppar som inte fyllt 20 än. Fast den danska reseledaren är lite söt. Jag gillar hans frissa, hade jag varit kille hade jag haft sån frissa nu tror jag. Snaggat på sidorna och lite syntigt framtill. Blev inte så mycket bad idag då doktorsbesöket tog lång tid, han var effektiv den egyptiske doktorn. Hade två patienter som fick dropp inne samtidigt och en tredje med bruten arm fick konsultation. Så jag lär inte vara så brun när jag kommer hem som man kanske hade önskat.

Städarna på hotellet gör ett bra jobb med handdukarna var dag, idag är det nog en säl eller en svan på en säl eller nått sånt. Blommor strör de ut också.

Har fått tillgång till internet nu så jag har lite koll på skidresultat och lite annat som hänt i världen. Tycker det är skitkul att Anja har kommit igång igen, bra av Hargin att bli femma i Adelboden. Hellner gjorde även ett bra jobb och blev 4:a i Tour de ski.

Måste tillägga att det känns skönt att må bättre igen, det som jag fick för att stoppa i mig verkar funka. Har ändå ätit mer än vad han rekommenderade att man skulle göra första dagen.

Nu vet jag inte om jag får tillgång till nätet mer. I sånt fall blir det uppdatering när jag är hemma igen. Ha det gött!!! Peace

Inga kommentarer: