onsdag 27 januari 2010

Dag 24

Vilken dag, jag säger det en gång till: Vilken dag
Idag är dagen då det skulle bli snökaos i hela Sverige och man kan lugnt säga att det snöat. Tror nog vi fått 15cm under dagen. Denna synen mötte mig när jag kom ut från kontoret.


Jag som gillar snö blev glad som ett barn, sprang och sparkade upp snö medans jag skrattade. Skrattade även när jag försökte ta mig ut på vägen, som det slirade. Fick springa igång för att sen cykla i snigelfart. Lite mindre än halva vägen var skrapad hem, därefter fick jag gå och le cykeln. Inte det enklaste, kommer ha träningsvärk i morgon. Trodde jag var lite bättre tränad faktiskt, men det var jobbigt att gå med cykeln. Jaja det är det som kallas vardagsmotion.
Fick ännu mer vardagsmotion när jag kom hem och skottade lite på gårdsplanen. A använde traktorn och jag skyffeln. Envis som jag är gav jag mig inte i första taget så infarten var riktigt fin när jag gick in. Men det har säkert kommit snö eller nån plogbil och ändrat på det nu.

Tyvärr fanns det inga krafter över sen till att rida, hade varit jäkligt kul annars att dundra fram i nysnön på åkern. Ångrar det lite nu, men kan inte göra nått åt det. Får rida där en annan dag helt enkelt.

Jag vann p3s introtävling idag. Är så jäkla nöjd måste jag säga. Det är tredje gången jag vinner nu (inte för att skryta...) Sist vann jag två veckor i rad, tror det blir tufft att slå. Det ger en liten egokick att höra sitt namn på riksradion.

Nu ska jag ladda batterierna, over and out!

1 kommentar:

Therese sa...

Min introprinsessa - GRATTIS!!!!

Tänkte på dig när jag såg all snö;)